a) Eski bobinler kama ve manivela yardımı ile oluklardan sökülür.
b) Nüvede kalan izolasyon malzemeleri ve vernik kalıntıları yakılarak temizlenir.
c) Nüve oluk içleri zımparalanarak çapaklarından arındırılır.
a) Eski bobinler kama ve manivela yardımı ile oluklardan sökülür.
b) Nüvede kalan izolasyon malzemeleri ve vernik kalıntıları yakılarak temizlenir.
c) Nüve oluk içleri zımparalanarak çapaklarından arındırılır.
a) Hazırlanan OG bobin ölçüsüne göre yeterli kalınlıkta demir çubuk yuvarlatılarak çemberler hazırlanır ve bu çemberler motor gövdesine kaynatılarak tutturulur.
a) Bobinler oluğa monte edilirken korona kayıpları için bobin üzerine sarılan tam iletken bantların zarar görmemesi için klavuz bantlar kullanılır.
b) Bobin başları çemberlere polyglass bant ile bağlanarak elektromanyetik yüklere karşı mukavemeti arttırılır.
c) Bobin başlarının araları keçe ve takozlar ile desteklenerek bobinler birbirine bağlanır.
d) Oluk altı ,bobin arası ve oluk üstüne bobinlerin uygun sıkıştırılmasına destek olacak şekilde cam çıtalar konulur.
a) Bobinler oluğa her atıldığında bağlantısı yapıldıktan sonra AC Yüksek gerilim ile 1 dk teste tabi tutulur. Bu test ile bobinin atım ve bağlantı sırasında zarar görüp görmediği veya imalat ile ilgili izolasyonda problem olup olmadığı ve tam iletken ve yarı iletken korona bantlarında problem olup olmadığı test edilir. Uygulana gerilim 2xU +1000 Volt tur.
a) Son bobinlerin atılması için bir hatve sayısı kadar bobin üst kenarı oluk içerisinden alınarak ipek bant ile yukarıda sabit kalacak şekilde bağlanarak kaldırılır. Bobinler atılırken her atım sonrası sırayla üst kenarlar indirilerek bobin atımı tamamlanır.
a) Bobin atımı tamamlandıktan sonra bobin serilemeleri yapılır. Bunun için bakır tel uçlerı birbiri üzrine birleştirilerek gümüş katkılı kaynak yapılır ve üzeri sarılarak izolasyonları tamamlanır.
b) Bobin faz giriş kabloları bobin faz uçlarına kaynatılarak izolasyonları yapılır.
a) Stator komple fırına atılarak 15 saat 130 °C 'de ısıtılarak kurutulur.
b) Fırından çıkartılan stator bobinleri daldırma veya püskürtme yöntemi ile fırın verniği ile verniklemesi yapılır.
c) Verniklenen bobinler fırına atılarak 15 saat 130 °C 'de ısıtılarak kurutulur.
a) Megger Testi; .Fazların Şaseye ve birbirine karşı izolasyon değerleri ölçülür.
b) DC direnç testi ; Maximum 15 Amper uygulanarak 1/10000 hassasiyetinde fazların DC dirençleri ölçülür.
c) Hi-POT ve SURGE testi; Fazların şaseye ve birbirine karşı yüksek gerilime dayanımının kontrolü için Hi-POT ve bobin spirlerinin birbirine karşı yüksek gerilime dayanımını ölçmek için SURGE testi yapılır.